For reiselivet i Øst-Norge
Visit Øst-Norge er reiselivsnæringens felles redskap, policyorgan, produktkoordinator og spydspiss i markedsføringen av destinasjonen. Selskapet skal gjennom målrettet og samlet innsats styrke konkurransekraften og markedsposisjon ved å øke hele destinasjonens attraktivitet.
Selskapet skal være reiselivsfaglig rådgivende slik at verdien for gjestene, hytteeierne, virksomhetene og kommunen økes. Selskapet skal utføre sin virksomhet slik at det blir attraktivt for reiselivs, kultur, handel og opplevelsesvirksomheter i de kommunene det er samarbeidsavtale med melder seg inn.
Visit Øst-Norge skal arbeide for å styrke medlemsbedriftenes lønnsomhet og konkurranseevne gjennom målrettet informasjon og markedsføring av destinasjonen i inn- og utland.
Selskapet skal gjøre de kommunene og de regionene selskapet har samarbeidsavtale med enda mer synlig gjennom markedsføring og merkevarebygging. Initiere og inspirere til produktutvikling innenfor felles strategi og iverksette utviklings- prosjekt som skaper økt trafikk gjennom produktutvikling og innovasjon. Selskapet er ansvarlig for å involvere og engasjere medlemmene gjennom de strukturer som organisasjonen omfatter, herunder markedsråd og ulike arbeidsgrupper.
Digitale markedspakker
Viktig oppdatering
På grunn av midlertidig redusert kapasitet må vi utsette kjøp av de digitale markedspakkene i Meta. Vi kommer knallsterkt tilbake når ny innholdsprodusent er på plass. Våre øvrige sommerkampanjer kjøres selvsagt som normalt.
Har du spørsmål?
Ta gjerne kontakt med markedsansvarlig Heidi Gran Brønstad på hg@visitostnorge.no
Innsikt for reiselivsbransjen
Innsiktsportalen
Få markeds- og fagkunnskap, verktøy og oppdateringer fra inn- og utland.
Statistikk
Statistikk om sysselsetting, verdiskaping, lønnsomhet, markeder og mye mer.
Mediebank
Bilder og filmer som kan brukes til profilering av Norge som ferieland.
Bedriftsnettverk
Veiledning og finansiering til etablering og utvikling av bedriftsnettverk.